Malekursus

En uge i kreativitetens ånd

21. – 27. juli 2024
ENEVÆRELSER UDSOLGT

Har du malergrej, en skitseblok, akvarelfarver, eller er du aldrig kommet i gang, så grib det hele,
– tag chancen og få vendt kreativiteten til at komme i gang, eller få et nyt pust til dine billeder.

Vi skal lege med farver og forskellige materialer, for at skabe billeder fra bevægelse, sang og natur.

Vi skal

Ud i naturen med vores tegneblok og malerlærreder.

Tegne skitser og male direkte i naturen alt efter vejret og vinden.

Sidde under et træ og tegne og broderer, sidde med tæerne i vandkanten og lade os blive forført af bølgeskvulp og blæsten i håret.

Male i bålets skær og blive inspireret af historier og rytmer.

Besøge Nordvest Fyns flotteste have ”Humlemagasinet” og male/tegne der.

Besøge hindsgavlhalvøen og lade os blive inspireret på en lang gåtur med vores skitseblok.

Bevæge os rundt i området på gåben, bil og cykel.

malekursus
Malekursus på brenderup højskole

Ugeskema

Med forbehold for ændringer

Vi starter dagen op med forskellige øvelser og teknikker og derefter indsamles ideer til skitser og billeder.

Vi vil lærer at arbejde med at tegne hurtigt, lave streger med åbne og lukkede øjne, male med pap og fingrene. Du vil blive præsenteret for forskellige teknikker til at komme i gang med dit billede. Vi maler efter forskellige temaer og oplever forskelligheden i måden at tolke og udtrykke sig på.

Vi skal male akryl, med kaffe/vandfarve og lave vores eget kul på bål.

Vi skal fordybe os i ”Broderi på vores billeder”.

Det er en uge med mange ideerne, tid til fordybelse, udveksling af erfaringer og have gode samtaler i bålets skær. Vi skal ud og inspireres og det er op til den enkelte hvor meget maleriet og skitse arbejdet fylder.

4995 kr. i dobbeltværelse.
5495 kr. i enkeltværelse udsolgt

Vi bekræfter modtagelsen og sender bankoplysninger til indbetaling af tilmeldingsgebyr på kr. 500,- pr. kursist. Når depositum er indbetalt, er du optaget på kurset. Senest 6 uger før kursusstart indbetales restbeløbet.

Hvis du bliver forhindret:

Kunst på malekursus
Lene

Mød kursuslederen

Lene Weigelt

Lene er højskolens kunst og keramik underviser, hun elsker design og hun har generelt et godt øje til kunstens verden. Når det gælder farver, er Lenes palette bred!

Lene
Andre kurser