Keramik

Sammen vil vi udforske, skabe og lade fantasien få frit løb!

Dyk ned i keramikens fascinerende verden, hvor lerets mangfoldighed udforskes gennem et væld af teknikker som støbning, drejning og modellering.

På vores keramikhold får du muligheden for at opdage, skabe og udtrykke din kreativitet gennem lerets mange facetter.

nina

Mød underviseren

Lene Weigelt

Lene er skolens design kvinde. Hun har et godt øje til kunstens verden.

Lene er god til at tænke ud af boksen, specielt i hendes to fag kunst og keramik. Lene finder det smukke i det uperfekte, og hun lægger vægt på elevernes udvikling, så de har frie tøjler til at udrtykke sig i kunstens verden.

Undervisningen

Undervisningen foregår over 2-3 undervisningsgange om ugen og er overvejende praktisk orienteret. Gennem en kombination af teknisk vejledning, metodetræning og teoretiske oplæg vil du få en omfattende forståelse for arbejdet med ler.

Oplev den unikke japanske brændingsproces, ”Raku”, og lad dig inspirere af dens smukke og uforudsigelige resultater. Du vil også blive introduceret til spændende temaer som smykker og ler, kirkekunst, religion og ikoner, der kan indgå som inspirerende forløb.

Hos os handler det om at vække nysgerrighed og lysten til at udforske lerets utallige muligheder. Du vil

Blive præsenteret for forskellige brændingsteknikker

Udforske forskellige lertyper og arbejdsteknikker

Lære om glasering og skabe dine egne glasurblandinger

Opleve glæden ved og få tro på din egen kreativitet og sans for former og farver

Designe og udvikle ideer til færdige produkter

Producere unikke genstande, som du kan bruge i din hverdag

Hos os er der plads til alle, uanset om du er nybegynder eller har erfaring med keramik.

Se faget igennem kameraet

Troen på egen kreativitet

Keramik teknikker
Keramik
Keramik produkt

Se faget igennem kameraet

Vil du vide mere om vores andre fag?

Læs mere om dem her

Det gode liv fag