Et kursus i håndværkets tegn

21. – 27. juli 2024
ENEVÆRELSER UDSOLGT

Hvis du er nysgerrig på fremtidens bæredygtige byggeløsninger, måske har dit eget byggeprojekt i udsigt, eller bare godt kunne tænke dig, at blive mere bekvem med værktøj i hænderne, er dette kursus perfekt for dig!

På byggedelen af sommerkurset glæder vi os enormt meget til at tilbringe en uge med gode naturlige byggematerialer, som mennesker har brugt i tusindvis af år, vil vi afprøve forskellige byggeteknikker, lære grundlæggende konstruktionslære og få masser af hands-on erfaring med at bygge noget konkret.

Alt dette i de fantastiske rammer af Brenderup Højskole, hvor hovedfokus er at møde og lære fra hinanden!

Bæredygtigt byggeri kursus
korte kurser

Vi vil kombinere teori og praksis (med overvægt på praktisk læring) og øge forståelsen for træ, ler, tegl og kalk. Vi vil lære om traditionelle håndværksteknikker, og se om de kan inspirere os til løsninger i fremtidens moderne byggeri.

Brenderup Højskole har mange års erfaring med bæredygtigt byggeri. Vi ligger lige ved siden af Grobund Brenderup, som er en af Danmarks første bydele med fokus på tinyhouse og bæredygtige byggematerialer.

Det vigtigste at have med er det gode humør, og hvis man glemmer det, skal vi gøre vores bedste for at få det frem. Samtidig med vores byggekursus er der også dansekursus og malekursus. Der kommer bare sådan en fed livsbekræftende stemning, når folk med fælles interesser mødes og lærer ting sammen. Denne særlige højskolestemning er svær at beskrive. Den skal opleves.

Ingen forkundskaber er påkrævede – du er altså velkommen lige som du er!
Vi lover til gengæld, at alle får noget med hjem – uanset om du har været tømrer i 25 år, eller aldrig tidligere har holdt en skruemaskine!

4995 kr. i dobbeltværelse.
5495 kr. i enkeltværelse udsolgt

Vi bekræfter modtagelsen og sender bankoplysninger til indbetaling af tilmeldingsgebyr på kr. 500,- pr. kursist. Når depositum er indbetalt, er du optaget på kurset. Senest 6 uger før kursusstart indbetales restbeløbet.

Hvis du bliver forhindret:

Familieugen
Mikkel Schmidt

Mød underviseren

Alexander Winther

Alexander er håndværker med speciale i bæredygtigt byggeri og bygningsbevaring. Til daglig driver han firmaet Traditionsbyg som blandt andet er førende i udførsel af lerpuds. Derudover underviser han på diverse højskoler og erhvervsskoler, hvor han brænder for at facilitere meningsfulde fællesskaber og fordybelse i håndværk.

Mikkel Schmidt
Andre kurser