SIND Sommerhøjskole

Højskoleliv og samvær

23. – 29. juni 2024

UDSOLGT

Sommerhøjskolen arrangeres i samarbejde med Landsforeningen SIND og er en del af Arbejdsmarkedets Feriefonds Ferieprogram.
SIND’s formål er at skabe forståelse og tolerance for sindslidende og deres pårørende. SIND arbejder for trivsel, forebyggelse og helbredelse. Kurset er åbent for alle interesserede.
Ugen rummer mange forskellige tilbud med interessante foredrag, aktiviteter, værksteder og ture. Derudover vil der være morgensamlinger, bålhygge under bøgen, motion samt andre sociale aktiviteter.
Alle emner vil tage afsæt i livsglædeskabende aktiviteter. Vi slutter ugen af med lækker mad, underholdning, musik og dans.

kort kursus på højskole

Ugens aktiviteter

Med forbehold for ændringer

Foredrag

Rastepladsen
Bolette Elverstrøm

En musikalsk fortælling om at gøre angsten til sin “ven”
Kasper Buch

Værksteder

Naturen i tekstil
Vi vil arbejde med uld, sæbe og vand og skabe de fineste skåle, mindre tasker og andet.
Det vil være muligt at arbejde med råuld, f. eks lave sidehynder eller bruge råulden som dekoration på skåle eller tasker.
En anden mulighed er at nålefilte, hvor man evt. kan arbejde med nålefilten som dekoration på den filtede taske.
Værkstedet er både for begyndere og øvede og vi arbejder ud fra den enkeltes niveau.

Billedkunst
Med afsæt i naturen omkring Brenderup Højskole fordyber vi os i at tegne & male. Vi eksperimenterer bl.a. med naturens materialer fra haven for at lave billeder, og prøver at finde frem til dit helt personlige udtryk. Det kræver ingen forkundskaber.

Pilgrimsvandring

Spørg dit hjerte
Vi undersøger om man kan bruge hjertet til at bearbejde og forandre ubehagelige, men naturlige følelser som frustration, skam, tristhed, frygt og vrede? Og om vi i hjertet kan mærke en indre sandhed eller intuition, hvormed man kan tage hensigtsmæssige beslutninger.

Natur og friluftsliv
Gåtur til den nærliggende skov – opdag nyt i skovbunden – hør fuglene – andre aktiviteter i skoven. Cykletur til stranden – mærk vandet om anklerne – fang en krabbe – find sten med hul. Tænd bål – snitteværksted – bag snobrød – hør en god historie.

Enkeltværelse: 4500,-
Dobbeltværelse: 4000,-

Pris for medlemmer af foreningen SIND:
Enkeltværelse: 2500,-
Dobbeltværelse: 2000,-

Vi bekræfter modtagelsen og sender bankoplysninger til indbetaling af tilmeldingsgebyr på kr. 500,- pr. kursist. Når tilmeldingsgebyr er indbetalt, er du optaget på kurset. Senest 6 uger før kursusstart indbetales restbeløbet.

Hvis du bliver forhindret

ALT UDSOLGT

bågø øvandring
Mikkel Schmidt

Mød kursuslederne

Joan Sørensen og Erik Lange

Joan er kursus lederen og underviser i filtning. Erik Lange er fra Landsforeningen SIND.

Mikkel Schmidt
Andre kurser