Familiehøjskole

Familiehøjskole Brenderup Højskole

30. juni – 6. juli 2024 – UDSOLGT

Over en uge afholder vi familliehøjskole, hvor der sætters fokus på nærvær, leg, kreativitet og naturen. Med afsæt i håndværk og vores omkringliggende natur, vil vi skabe en dejlig nærværende uge for hele familien, hvorom det er dig og dine børn eller børnebørn.

kort kursus på højskole
korte kurser

Kreative værksteder

Dage på højskolen

Vi oplever i dagligdagen hvordan kreativ udfoldelse mennesker imellem, er med til at styrke relationer og familiebånd. Derfor har vi med familiehøjskolen valgt, at der på de 2,5 dage fordelt over ugen, arbejdes kreativt. Der vil være 4 lærere, der underviser familierne i, i alt 8 forskellige fag, hvor I selv vælger 2 fag I vil gå i dybden med. Disse fag vil omhandle billedkunst, træarbejde, håndarbejde, genbrugsdesign og lign. (mere information om værkstederne følger). Det er for os vigtigt, at de voksne i familien arbejder sammen med børnene i værkstederne, for at støtte børnenes arbejde, men også for at styrke relationerne imellem jer som familie. Når vi flytter fokus fra samtalen, og i stedet over på en fælles praktisk opgave, kan familierne virkelig lære nye sider af hinanden at kende – hvilket både kan være sjovt og udfordrende.

Dagsture ud i naturen

I skal opleve naturen i højskolens nærområder

Som en del af familiehøjskolen vil der i løbet af familieugen være 2 tur-dage, hvor vi kører ud i naturen der omgiver os, og har nogle aktiviteter. Den ene tur vil gå til stranden, blot 4 km. væk – så husk badetøjet. Den anden tur vil gå til det dramatiske naturområde, der omgiver Hindsgavl slot nær Middelfart. Her vil familierne få en chance for at vandre, og tage på marsvin-safari på Lillebælt. Der vil blive arrangeret kørsel begge dage – så en bil er ikke en nødvendighed for at deltage.

korte kurser
Familieugen

Højskoleliv

En uge i fællesskab

Vi starter hver dag på familiehøjskolen med at spise morgenmad i spisesalen, efterfulgt af en fælles morgensamling i vores smukke halmhus. Her synger vi, og hører om dagens program.  Der vil efterfølgende være et foredrag (mest henvendt til de voksne), mens børnene leger udenfor ledt af underviserne. Herefter mødes børn og voksne i værkstederne. Værksteder og ture for familierne slutter hver dag kl. 15.30, hvorefter caféen åbner. Eftermiddagene prøver vi at holde åbne for caféhygge, gåture i skoven, afslapning, fri leg, eller hvad familierne har brug for – få dage i løbet af familiehøjskolen, vil der være arrangeret noget fra undervisernes side. Efter aftensmaden vil der være fællesaktiviteter som bålhygge, ryste-sammen-lege, folkedans og lign. Den sidste aften vil vi holde en afslutningsfest med fernisering af ugens fremskabelser. Et højskoleophold er anderledes end et kursusophold. For os er det vigtige ikke at i frembringer smukke håndværksting, men at I får en smuk og nærværende uge. Vi glæder os meget til at møde jer, til en solrig og dejlig familieuge på Brenderup Højskole hvor familien er i fokus.

Det praktiske

Vi har erfaring med at børn fra 6 år og opefter, får mest ud af familiekurset. Børn indkvarteres på madrasser på et fælles værelse med forældrene/bedsteforældrene. Toilet og bad på gangen.   Ugen løber fra d. 30/6 kl.9 til d. 6/7.

4995,- pr voksen og 5495,- i eneværelse Hvert barn betaler: 2500,-   Vi bekræfter modtagelsen og sender bankoplysninger til indbetaling af tilmeldingsgebyr på kr. 500,- pr. kursist. Når depositum er indbetalt, er du optaget på kurset. Senest 6 uger før kursusstart indbetales restbeløbet.

Hvis du bliver forhindret

Familieugen