change to the english page

BRENDERUP HØJSKOLE

Danmarks bæredygtige højskole på Fyn

Næste optag på F24 d. 14. 03. 2024

Vi har fokus på det bæredygtige liv

Er du grønlandsk eller færøsk og mellem 18 og 25 år?

Ansøg om stipendium her

Fagområder på højskolen

På Brenderup Højskole har vi et bredt udvalg af fag, som er delt op i 5 fagområder.
Du kan sammensætte dit eget skema, ud fra dine interesser

Det gode liv fag

Friluftsliv

Kom ud i naturen og udfordre dig selv.

Kreativ Fremtid

Kreativ fremtid

Oplev kreativiteten blomstre i fællesskaberne.

Grønne fingre

Bæredygtighed

Lær at bruge bæredygtige byggematerialer.

Brendere i verden

Kom ud i verden og gør en forskel.

Krop og sind

Lær din krop og dit sind bedre at kende.

Højskoleopholdet

At være på højskole er en oplevelse for livet.

På Brenderup Højskole kan du møde andre unge fra hele verden. Vi arbejder med bæredygtige og kreative fag hver dag. På højskolen lever vi sammen. Vi spiser og laver projekter sammen. Vi tager på ture sammen, diskuterer hverdagen og vores livsstil, inhalerer kultur, fester og bliver trætte sammen.

Et højskoleophold giver dig et nyt perspektiv på verden.Du vil få livslange venner og personlige kompetencer, der følger dig resten af livet

På Brenderup Højskole arbejder vi med både med krop og sind, bæredygtige og kreative fag hver dag. Gennem fagene giver vi hinanden mulighed for at reflektere over vores livsstil og udvikling.

Vores undervisning foregår på både dansk og engelsk.

Life changing. The best thing I’ve ever done and will hopefully do again. Amazing team of people creating such an amazing experience.

– Sofie // Facebook

Tilbragte det bedste semester på Brenderup Højskole med de sødeste mennesker – ser stadig tilbage på tiden, som det bedste halve år af mit liv.

– Angelina // Facebook

Jeg er igennem mit forløb blevet tryg ved kapsaven og vinkelsliberen, har lært at dyrke et væld af planter og kompost, har bygget på tre tiny houses + et andehus, har fundet stress relieve ved hård træning med vores soldaterunderviser, og meget mere. Men mest af alt har jeg fået en ny start på livet gennem et nært fællesskab, hvor jeg har lært så mange gode mennesker at kende fra hele verden.

– Kristoffer // Facebook

Det mest fantastiske ved Brenderup er mangfoldigheden. Jeg mødte en verden der havde plads til os allesammen. Og så er stedet også et sted med mening. Fx har de bygget et halmhus der er rammen om mange af de oplevelser som vi fik. Dejlig mad og mennesker der tror at vi er med til at skabe en verden

– Sofie // Bedømmelse.dk

Det internationale pust

På Brenderup Højskole er naturen, økologien og det bæredygtige i centrum.  Mange unge fra hele Danmark har været en del af Brenderup Højskole, og vi har også haft mange gode oplevelser med unge fra andre lande. På Brenderup Højskole kan du lære om dansk sprog og kultur, hvis du ønsker at tage dette med dig hjem igen.

På hvert semester kommer der unge fra hele verden, derfor kan du være sikker på at du vil møde mange forskellige kulture på Brenderup Højskole og du vil få venner fra hele verden. De fleste unge på det lange højskoleophold er mellem 18-24 år.

Hverdagen på brenderup højskole

Følg med på instagram